Twee panda's in de Panda World - Reisverslag uit Fuzhou, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Twee panda's in de Panda World - Reisverslag uit Fuzhou, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Twee panda's in de Panda World

Door: Mei Yi

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

29 Juli 2014 | China, Fuzhou

Vandaag gingen we naar het zogeheten Panda World. Op de kaart zag het er dichtbij uit, dus gingen we lopend. Toen we aankwamen zat er meteen na de ingang al een panda. Hij zat lekker tegen het glas aan met een paar grote takken bamboe. Daarna hebben we nog maar één grote panda gezien en die kon je net aan zien. Wel zaten er in een binnenhok veel rode panda’s die af en toe naar buiten liepen. Sommige delen van het park zagen er nogal onverzorgd en verlaten uit. En met twee grote panda’s kan je het niet echt een panda wereld noemen.. Gelukkig zat er ook nog een heel groot park naast en hebben we daar ook nog even gelopen. ’s Avonds gingen we weer het park in. Nu hebben wij daar ook een waterpistool gekocht. Ook nog even gebadmintond met een jongentje die al de hele tijd in zijn eentje rondliep met twee rackets. En hoe kan het ook anders, daarna ook nog lekker meegedanst. Gewoon doen wat de anderen doen.

• 29 Juli 2014 - 18:00

Lia:

Wel jammer voor jullie dat er zo weinig reuze panda's te zien waren in die zogenaamde Panda World. Aan de andere kant moet je maar denken dat dit eigenlijk wel goed is, want een leven in de vrije natuur is toch veel fijner voor die beesten dan in zo'n hok. Maar, 't is natuurlijk wel interessant om ze een poosje van heel dicht bij te kunnen bekijken. Ik zelf vind de rode panda's ook mooi en schattig. Leuk dat jullie contact maken met de lokale bevolking in 't park. Dat jongetje vond 't vast wel vreemd dat jullie geen Chinees spreken.

• 30 Juli 2014 - 08:12

Chrisje:

Hoi Mei Yi en alle anderen,
    Eindelijk eens een berichtje van mij. Ik had jullie natuurlijk wel gevolgd via whatsapp, maar kan nu ook de verslagen lezen. Ik had al eens gekeken, maar toen zag ik alleen die van 31 mei. Zo te horen en te zien vermaken jullie je prima. Ik denk dat waar jullie nu zitten er beter uit ziet, dan de eerste plaats. Het ziet er hier schoon uit en leuk dat er een park in de buurt zit. Raar hor, dat jullie bij het eerste hotel steeds voor dingen moesten betalen. Maar dat is nu blijkbaar beter in dit hotel. Ik hoorde wel dat jullie kamers niet allemaal bij elkaar liggen. Maar dan hebben Papa en mama nog een avondwandeling. Jullie gaan zo weer met de bus op stap op zoek naar een tempel. Ik ga vanmiddag eens kijken of jullie hem gevonden hebben!
    Veel plezier en ik ga nu proberen jullie te blijven volgen.
    Groetjes aan iedereen!