Aankomst Xiamen - Reisverslag uit Xiamen, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Aankomst Xiamen - Reisverslag uit Xiamen, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Aankomst Xiamen

Door: Mei Yi

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

03 Augustus 2014 | China, Xiamen

Vanochtend moesten we al vroeg op, want we gingen naar de volgende stad. Om 8 uur haalde onze gids ons op om naar het treinstation te gaan. We gingen weer met een hoge snelheidstrein die 200 kilometer per uur reed. We zitten nu in Xiamen, een eilandje van Fuzhou. De temperatuur is hier erg hoog, namelijk 38 graden. Maar door het zeewindje valt het eigenlijk wel mee. Ik dacht dat er in Jinjiang en Fuzhou veel palmbomen waren, maar in vergelijking met Xiamen was dat nog niks. Dat geeft je nog een tropischer gevoel.
Toen we aankwamen waren ze onze kamer nog aan het schoonmaken, dus hebben we eerst een rondje door het hotel gelopen.We zitten vlak naast het zwembad op de 4e verdieping. Dat is wel mooi, want de airco's in de hotelkamers doen het niet echt lekker. Wel hebben we een computer op de hotelkamer die het ook nog eens goed doet.
Daarna gingen we even naar een supermarkt om drinken te kopen. En ook in Xiamen hebben we een pizzahut gevonden, dus hebben we daar 's avonds gegeten.
Na het eten zijn we het winkelcentrum even ingelopen. Het hotel is er lekker dichtbij en er rijden geen auto's.
De bedden zijn hier knetterhard, maar voor de rest een prima hotel.

• 04 Augustus 2014 - 09:29

Chrisje:

Dat klinkt allemaal weer goed en daar kunnen jullie het vast de laatste week goed uithouden. Jullie kunnen weer lekker winkelen en mooi dat er een pizzahut in de buurt is. En nu kunnen jullie weer zwemmen! Veel plezier vandaag!

• 04 Augustus 2014 - 17:23

Lia:

Ik vond 't al vreemd dat ik al een paar dagen geen berichtjes had ontvangen, maar ik kwam er net dus achter dat je laatste mailtjes in m'n spam terecht waren gekomen.
    Xiamen lijkt me een mooie stad met al die palmbomen. Ik ben benieuwd naar de foto's ervan.
    Een winkelcentrum, Pizzahut en zwembad lekker dicht in de buurt en een werkende computer op je kamer (en een lekker hard bed!), wat wil je nog meer? Genieten jullie er nog maar even van dit laatste weekje. Groetjes!