Pagode - Reisverslag uit Fuzhou, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Pagode - Reisverslag uit Fuzhou, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Pagode

Door: Mei Yi

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

30 Juli 2014 | China, Fuzhou

Vandaag zijn we bij een pagode geweest. ’s Ochtends gingen we eerst een eindje lopen door de straat en zijn we nog in een warenhuis geweest met allemaal Amerikaanse merken. Helaas was alles gewoon dezelfde prijs, best wel duur dus.
’s Middags wilden we met de toeristenbus naar een pagode. Maar nadat we bijna een uur(!) hadden gewacht, was hij nog steeds niet langsgekomen. Dan maar terug naar het hotel. Maar om nou de rest van de middag in onze kamer te zitten.. We gaven de hoop niet op en mama, papa, Gui Mei en ik gingen terug naar de bushalte. En na nog zeker een kwartier wachten kwam hij dan toch nog.
Er waren een paar boeddha’s met wierook en mannen in gele kleding. Daardoor leek het net op een tempel. En na een paar poortjes stond een witte hoge toren: de pagode. Helaas was hij gesloten en kon je niet naar boven.
Toen we weer op de bus stonden te wachten kwam er een jongen naar ons toe en hij vroeg of we één voor één een selfie met hem wilde maken, haha. Onderweg reden we nog langs een hele rijke (voor Chinese begrippen dan) wijk met allemaal grote nieuwbouw huizen (als het gemiddelde huis in Nederland). Ik vraag me af wie dat kan betalen/daar woont, want een inwoner hier met een normaal inkomen woont met 6 personen in een flat met acht verdiepingen zonder lift...
’s Avonds hebben we natuurlijk weer ons vaste avondprogramma gevolgd: het park.

• 30 Juli 2014 - 19:13

Chrisje:

Nou, dat was wel een onderneming met die bus. Maar zo heb je wel heel wat gezien. Wel lekker dat er een leuk park in de buurt is. Kunnen jullie aan de slag met jullie waterpistolen. En misschien weer badminton met dat jongetje. Lijkt me wel raar dat het al zo vroeg donker is, maar dat het dan nog wel warm is buiten.
    Ik wet niet wat jullie morgen gaan doen, maar in ieder geval alvast veel plezier!

• 30 Juli 2014 - 20:30

Lia:

Een dag met wat tegenslagen, maar gelukkig toch nog goed geëindigd met een bezoek aan de pagode (wel jammer dat hij dicht was) en aan 't park. Ik ben benieuwd wat er voor morgen op 't programma staat. Doei!