Botanical garden - Reisverslag uit Xiamen, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Botanical garden - Reisverslag uit Xiamen, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Botanical garden

Door: Mei Yi

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

09 Augustus 2014 | China, Xiamen

Vandaag zijn we bij een botanische tuin met allerlei verschillende soorten planten geweest. We gingen lopend, want het was vlakbij het hotel. Het hele park zag er heel mooi en verzorgd uit. Waterlelies, palmbomen, bamboe en cactussen in verschillende soorten en maten. Toen we naar de ‘cactus zone’ wilden, moesten we om hoog. Maar er kwam geen eind aan. Het leek de Chinese muur wel! En uiteindelijk bereikten we dan toch die top. Maar geen cactus te zien.. Via de andere kant liepen we weer naar beneden en na veel smalle, ongelijke traptreden bereikten we dan toch die cactus zone. Twee grote kassen vol met cactussen en een grote tuin er omheen. De temperatuur viel vandaag ook niet mee, dus hebben we met veel zweet ons doel bereikt. Via een andere weg zijn we weer teruggegaan naar het hotel en hebben we een frisse duik genomen in het zwembad. ’s Avonds hebben we weer gegeten bij de Pizza hut. Morgen ons laatste dagje hier. Maandag vliegen we helaas, maar ook wel weer lekker om terug naar huis te gaan, terug naar Nederland!

• 11 Augustus 2014 - 18:29

Lia:

Mooie tuin en mooie foto's weer bij dit verslag Mei Yi. Na zo'n zweterig dagje is een duik in 't zwembad natuurlijk wel extra lekker. Ik weet niet of jullie de laatste dag nog iets leuks hebben gedaan (de site lag er bijna 2 dagen uit), maar ik wil jullie allemaal alvast een hele goede terugreis toewensen en bedankt dat ik weer mee heb mogen genieten. Groetjes.