Zuiderzee museum in China - Reisverslag uit Fuzhou, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Zuiderzee museum in China - Reisverslag uit Fuzhou, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Zuiderzee museum in China

Door: Mei Yi

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

28 Juli 2014 | China, Fuzhou

We begonnen de dag met een lekker ontbijtje op de 17e verdieping. En toen gingen we met de toeristenbus (dubbeldekker) naar Three Lanes and Seven Alleys, een wijk met oude gerenoveerde Chinese huisjes/hutongen. Vergelijkbaar met het Zuiderzee museum in Enkhuizen. Er waren ook veel kleine winkeltjes met souvenirtjes en eten, zelfs een starbucks. Ook al deed China niet mee aan het WK 2014, de spelers van het Nederlands elftal zijn hier wel bekend. Robben zijn we al tegengekomen als spaarpot en Van Persie op een flesje cola en als miniatuurbeeldje! Er was ook nog een tentoonstelling waarbij alles van karton was (zoals giraffen, panda’s, tafels met stoelen, bomen, een stal met paarden enzovoorts). Toen gingen we weer de bus in. We hadden een dagkaart en de bus reed rondjes door Fuzhou. We stapten weer uit bij het Minshui Park. Daar hebben we nog heel even gelopen en zijn daarna weer terug gegaan naar het hotel. ’s Avonds hebben we weer in het park bij ons hotel gelopen. Ze hebben in China inderdaad ontzettend veel parken. Allemaal verschillend en heel sfeervol. Helaas hebben we in dit hotel geen zwembad, maar volgende week in het volgende hotel weer wel. Foto’s komen later.

• 29 Juli 2014 - 01:15

Lia:

Ik had al wel op TV gezien dat veel Chinezen erg geïnteresseerd waren in 't WK voetbal. Ze zaten vaak knikkebollend op hun werk, omdat ze, door 't tijdsverschil, 's nachts naar wedstrijden zaten te kijken. Wel apart dat ze zelfs allerlei prullaria met afbeeldingen van Nederlandse spelers daar verkopen.
    'T lijkt mij dat jullie een leuke dag hebben gehad.