Dag 2 in Jinjiang - Reisverslag uit Jinjiang, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Dag 2 in Jinjiang - Reisverslag uit Jinjiang, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Jinjiang

Door: Mei Yi

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

22 Juli 2014 | China, Jinjiang

Ook vandaag hebben we weer een rustig dagje gehad. Het is een leuke stad met veel winkels, maar er is nou eenmaal niet veel te doen. We gingen eerst ontbijten en ook daar kwamen ze weer met rekeningen. Met pasjes van het hotel, papieren van reserveringen en van het reisbureau probeerden we ze duidelijk te maken dat we twee kamers met een extra bed hebben, met zes personen hier zijn en dat we al voor zes personen hebben betaald (gecheckt bij ons reisbureau). Geen idee of ze het begrepen, maar uiteindelijk lieten ze ons toch rustig ontbijten en hebben we verder niks meer gehoord. Toen gingen we weer even het winkelcentrum in. Overal worden we wel in het Chinees aangesproken, maar zelfs "I don't speak Chinese" verstaan ze niet. Ze hadden ergens parfum in flessen die je zelf in een flacon kon vullen. Je kon zelf een geurtje en een eigen flacon uitkiezen. Op één van de flessen stond Chanel en liet er eentje daarmee vullen, een andere vulde ik met Dior. Ying liet er ook nog eentje vullen met Kenzo. Gui Mei heeft nog twee paar schoenen gekocht en Xian twee ballonnen en een grote minionknuffel. Daarna hebben we toch lekker gezwommen. Uiteindelijk voor 58 yuan (+/- 7 euro) en twee personen gratis, omdat we twee kamers hebben en dan voor de hele dag. 's Avonds hebben we echt héérlijk gegeten bij een Pizzahut bij ons op de hoek. Na het eten hebben we nog een rondje door de stad gelopen, waarbij de temperatuur echt top was. Daarna wilde we nog een baantje trekken in het zwembad, maar toen moesten we alweer opnieuw betalen. Terwijl ze 4 uur geleden zeiden dat we de rest van de dag niet meer hoefden te betalen voor het zwembad. Nadat Ying 10 min. heeft staan bellen met degene die dat had gezegd, mochten we voor deze keer gratis zwemmen.. We maakten het niet al te laat, want morgen moeten we weer vroeg op. Om half 10 worden we opgehaald om naar het kindertehuis van Gui Mei te gaan! En daarvoor nog even ontbijten. Nu lekker slapen.

• 22 Juli 2014 - 21:36

Floor:

ah leuk Mei Yi dat je elke dag een verslagje doet van wat je allemaal beleeft aan de andere kant van de wereld :) ! Heel veel plezier morgen in het kindertehuis & verder deze weken. Maak maar een hoop foto's, kan ik ook nog een beetje meegenieten :p

xx

• 23 Juli 2014 - 17:22

Lia:

Hoi Mei Yi,

Jullie hebben jezelf al lekker verwend vandaag met die luchtjes, schoenen, knuffel en ballonnen. Ik ben benieuwd hoe groot de buit is aan 't einde van deze reis. Ik las in 't verslagje van Xian dat die Pizzahut zoveel verschillende dingen verkoopt. Dat is natuurlijk wel zo makkelijk, want niet iedereen vindt 't zelfde lekker.
    Wens Gui Mei voor morgen maar een fijne dag toe in 't kindertehuis. Groetjes.