Aankomst Jinjiang - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Aankomst Jinjiang - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Aankomst Jinjiang

Door: Mei Yi

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

21 Juli 2014 | Nederland, Nederland

Gistermiddag vlogen we om tien voor vijf de lucht in vanaf de polderbaan op Schiphol met de KLM. Voor het eerst heb ik lekker gegeten in het vliegtuig. We kregen twee maaltijden en af en toe wat tussendoortjes (ijs, nootjes, tiramisu, pasta, cracker met kaas, fruit, salade en nog meer.) Verder heb ik me vermaakt met films en spelletjes op m'n display en een stapeltje tijdschriften. Om half 11 (met tijdverschil, 11 1/2 uur gevlogen) waren we eindelijk geland in China. We waren nu in de stad Xiamen en gingen met een taxi naar het Aile Holiday Hotel in Jinjiang dat ook nog anderhalf uur duurde. Eerst hadden we ons ingecheckt en daarna hebben we rustig de koffers uitgepakt. Even later gingen we naar buiten. Het is alsof je een sauna instapt en er af en toe een föhn aangaat. Jinjiang is een drukke stad met veel auto's en brommers die maar blijven toeteren. Veel lawaai dus! Toen we 's avonds even wilde afkoelen in het zwembad, zeiden ze opeens dat je daarvoor apart moest betalen. 50 yuan (6 euro) per keer en dat elke dag voor 6 personen.. Dat was ons van tevoren nog niet verteld en het personeel kan nauwelijks Engels, dus dat is ook lastig communiceren. Toch maar even aan ons reisbureau gevraagd. Zij hebben andere gezinnen er niet over gehoord en gaan het nog even navragen. Ik weet niet hoe ik het volhoud, maar ik heb al meer dan 36 uur niet geslapen en nog steeds niet echt moe. En morgen weer op tijd opstaan voor het ontbijt (07:00 - 10:00).

• 21 Juli 2014 - 23:52

Lia:

Hallo Mei Yi.

Gelukkig zijn jullie veilig in China aangekomen. 'T is maar goed dat 't in Nederland ook heel warm was toen jullie weggingen, want nu was de overgang naar 't hete weer in China niet zo heel erg groot meer, hoewel de warmte daar wel weer heel anders aanvoelt natuurlijk. En dan denken jullie even lekker te gaan zwemmen in jullie hotel en dan moet je daar elke dag zoveel geld voor betalen, belachelijk! Ik hoop voor jullie dat 't reisbureau iets kan regelen. Fijn dat je 't eten in 't vliegtuig deze keer wel lekker vond, want daar is natuurlijk geen McDonalds of KFC. Hoe hou je 't uit, al 36 uur op?! Je zult vannacht vast wel heerlijk slapen. Ik wens je nogmaals een hele fijne tijd in China toe, Mei Yi, en doe de groetjes aan je papa, mama en zussen. Doei!