Tyfoon op komst? - Reisverslag uit Jinjiang, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Tyfoon op komst? - Reisverslag uit Jinjiang, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Tyfoon op komst?

Door: Mei Yi

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

24 Juli 2014 | China, Jinjiang

Vandaag voor Gui Mei een spannende dag. Eerst even ontbeten en daarna werden we door onze gids opgehaald om met een taxi naar haar kindertehuis te gaan. We werden gastvrij ontvangen. Samen met een ander gezin (uit Gui Mei haar adoptiegroep) kregen we een rondleiding door het hele gebouw. We gingen langs klaslokalen, computerlokalen, speelruimtes etc. De kinderen zagen er goed verzorgd uit. In één ruimte waren ze televisie aan het kijken. Ze keken daar naar Spongebob, haha! De binnentuin stond vol met speeltoestellen, alleen nu geen kinderen vanwege de regen. De buitenkant was geschilderd in verschillende kleuren met kegels op de torens, heel vrolijk. Net een paleisje! Rond 12 uur gingen ze eten, ze waren druk in de weer met pannen. Voor ons was het nu ook tijd om te lunchen. We gingen met de verzorgsters en de directrice naar een vijf sterren hotel in de buurt. Natuurlijk een typische Chinese maaltijd. Het was niet beroerd, maar lekker is anders.. We zijn daarna nog naar de plek van het oude kindertehuis gegaan, waar Gui Mei heeft gewoond. We konden alleen de trap zien, want het gebouw was gesloten en wordt niet meer gebruikt. Hier namen we afscheid en gingen terug naar het hotel. Op de terugweg zagen we lager gelegen wegen waar de hele straat onder water lag (tot aan de knieën). De tyfoon gaat nu onze richting op, maar kan natuurlijk altijd nog overwaaien. Waarschijnlijk is dit een klein voorproefje ervan. Nu zitten we lekker in het hotel. Morgen is nog steeds veel regen voorspeld, we zullen zien.

• 24 Juli 2014 - 22:55

Lia:

Hoi Mei Yi,

Ik hoop dat Gui Mei dit een fijne dag heeft gevonden. Het nieuwe kindertehuis ziet er inderdaad best mooi uit. Wel jammer dat jullie niet meer 't oude kindertehuis konden bekijken. Best wel eng die tyfoon daar, hopelijk trekt hij snel verder. Leuk dat je nu wat foto's bij de verslagjes plaatst. Groetjes.