Bliksemschichten bekijken vanuit het hotel - Reisverslag uit Fuzhou, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Bliksemschichten bekijken vanuit het hotel - Reisverslag uit Fuzhou, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Bliksemschichten bekijken vanuit het hotel

Door: Mei Yi

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

01 Augustus 2014 | China, Fuzhou

Vandaag zijn we bij de Xichan tempel geweest, waar papa met Gui Mei en tante Marja tien jaar geleden ook was geweest. Natuurlijk gingen we er weer met het tourbusje heen. Het leek een beetje op de tempel waar we gisteren waren geweest. In het midden van de kleine gebouwen met boeddha’s stond weer een pagode, helaas kon je hier ook niet naar boven.
Rond half 3 hebben we weer de bus terug genomen. Daarna hebben we nog wat broodjes gekocht bij een bakkertje en zijn we weer teruggegaan naar het hotel. We waren nog geen kwartier binnen en het begon opeens keihard te regenen. Precies op tijd binnen dus. Het stopte wel al snel, alleen een tijdje later begon het te onweren. Maar het is op zich wel leuk om vanaf de 13e verdieping naar bliksemschichten te kijken.
’s Avonds hebben we weer gegeten bij de pizzahut. We kregen alleen eerst maar de helft van de bestelling. Want nadat de helft al klaar was met eten, zat de rest de hele tijd te wachten. En uiteindelijk hebben we maar opnieuw besteld. Inmiddels was het alweer kwart over negen en zijn we maar lekker terug naar het hotel gegaan. Vandaag hebben we het park dus maar even achterwegen gelaten.

• 02 Augustus 2014 - 08:44

Chrisje:

Gelukkig maar dat jullie op tijd binnen waren. Al kan een regenbui met die temperaturen bij jullie wel even lekker verfrissend zijn. Wat ziet het er mooi uit daar, zeg. Mooi, die pagode en die tuinen erbij. Het jongetje heeft jullie misschien wel gemist in het park!