Aankomst Fuzhou - Reisverslag uit Fuzhou, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Aankomst Fuzhou - Reisverslag uit Fuzhou, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Aankomst Fuzhou

Door: Mei Yi

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

27 Juli 2014 | China, Fuzhou

Vanochtend werden we om 9 uur opgehaald door onze gids en gingen we met een taxi naar het treinstation. Met de trein gingen we van Jinjiang naar Fuzhou. Fuzhou is de hoofdstad van de provincie Fujian. We zitten nu op de 13e verdieping in het Best Western Premier Hotel. Toen we aankwamen, gingen we meteen even naar buiten en hebben wat drinken en broodjes gehaald bij een bakkertje. In de avond hebben we gegeten bij Mac Donalds en zijn daarna nog het even het centrum in gegaan. Later op de avond gingen we nog even kijken in het park vlakbij het hotel. Eerder op de dag was het daar bloedheet en was er niemand te bekennen, maar nu was het er erg druk. Kinderen waren aan het voetballen, skeeleren, badmintonnen, dansen en van alles en nog wat. Ze waren zelfs druk in de weer met waterpistolen.
Deze stad is veel groter, maar vooral véél rustiger dan Jinjiang. Ze hebben hier een aparte buslijn voor toeristen die langs allerlei plekken gaan voor een dagje weg. Hier zijn juist meer plekken om naartoe te gaan en juist minder winkels. Dus dat is wel leuk voor de verandering.
Wel grappig is dat het hier om 7 uur al donker is, terwijl Nederland altijd lekker lange zomeravonden heeft. Maar of het nou donker is of niet, winkels blijven tot 11 à 12 uur 's nachts open.

• 27 Juli 2014 - 20:24

Lia:

Hoi Mei Yi,

Gelukkig weer een berichtje. Ik was bang dat jullie toch veel last van die tyfoon hadden gekregen. 'T uitzicht vanuit jullie hotelkamer(s) op de 13e verdieping is vast mooi. Zo te zien op de foto's, ziet Fuzhou er schoon en verzorgd uit. Leuk dat ze in China zoveel dingen doen in de parken, hè? Echt gezellig. Ik ben benieuwd wat jullie in Fuzhou en omgeving allemaal gaan bekijken. Hebben jullie in dit hotel ook weer een zwembad?
    Nog veel plezier met z'n allen!